Ett framsteg blir ett bakslag

På resan från Arlanda till Skåne för några veckor sedan tappade jag min Iphone på planet. Därför har jag varit mobillös ett par dagar nu, men några timmar innan jag skulle åka till Frankrike blev det ändring på det. Mamma och jag gick till telenorbutiken med polisanmälan och försäkringspapper i hopp om att jag skulle kunna få en ny Iphone, men icke sa nicke.
Plan B blev istället att jag hämtade ut en ny telefon, bara för att ha tills försäkringen hade godkänt anmälan, vilket kunde ta några veckor. Och mobilen blev ingen mindre än Sony Ericssons splitternya experia. Så det var bara att slänga i simkortet och hoppa på planet. Så jag har inte gett mobilen någon rättvis chans att sätta mig in i den och lära mig alla funktioner. Men jag e ruskigt nöjd med det utfällbara tangentbordet och den e väldigt lätt att lära sig. Dessutom e ju kameran grym! Fem tjocka tummar upp.

Men då vet ni det, att förvirrade Lovisa har en telefon i handen igen. Läget är under kontroll.

Om du vore mer som mig

Efter att ha lämnat Jessica på flygplatsen åkte vi till Merseille, Frankrikes näst störta stad. Och den var verkligen jätte mysig. Vi valde att vara i gamla delen bland forten och de vackra husen. Jag har blivit helt såld på de franska fasaderna och deras balkonger.
Vi vandrade runt längs gatorna och åt lunch i en stor shoppinggalleria. När vi vandrade förbi butiken Desigual ville jag gå in för jag kände igen namnet men vi fortsatte. Sedan påväg tillbaka var jag bara tvungen att se vad det va för något och när jag såg kläderna kom jag på att jag hade två tröjor från de märket. Det e väldigt sällsynt i Stockholm men finns t.ex på Ströms där jag köpte mina.

Vi avslutade med crêpes fyllda med nutella och banan. Dock uppfattade servitrisen fel så vi fick in tre stycken, fast det var bara jag som skulle ha. Så jag fick äta två och pappa "offrade sig" och tog en.

Rue des Marseillais

Vinprovningen var faktiskt ganska rolig. Att komma så nära leverantören och se att de faktiskt själva har gjort vinet och sedan smaka på det, häftigt. Så vi köpte några flaskor att ha med hem.

Fram mot kvällen åkte vi till Aixe och åt på en jätte mysig restaurang på en liten gata mitt i centrum. Jag valde min favorit spagetti fruit de mere (spagetti med skaldjur) medans de andra åt kött och fisk. Sedan vandrade vi längs gatorna och kom fram till en häagen-dazs servering. Där beställde jag en alldelse för stor glass med både kakor och grädde och alla underbara små fresteleser ni kan tänka er. Detta resulterade dock i att jag nu sitter i uppknäppt klänning och pustar. Men gott var det!

Känns tajt att man kan köpa vin för 925 € på supermarket

Den lilla vita

Det blev min lilla vita favorit från USA. Skiter i om den är kort, det är 25 grader här på kvällarna, då får man ha korta klänningar.

Så ung och så lojal

tjenare!
Alltså dagarna här i Frankrike är så underbara. Idag har vi bara legat vid poolen och solat. Eller ja, jag var väll mest i poolen, det är där jag hör hemma. Dessutom är det så skönt när man har egen pool och slippa alla skitungar som skriker och har sig. Haha, jag var säkert jätte högljud när jag var liten typiskt nog. Men det blir väldigt lugnt när det bara är vi där.

Nu ska vi åka till en annan stad här i Provence och gå på lite olika vinprovningar. YAAAAAY... eller hur liksom. Men, men, jag följer med och tar lite fotton. Sen ska vi äta en bit därifrån. Idag är Jessicas sista dag här så då får man hoppa i en liten klänning. Vilken? Det åtetrstår att se.

BOOOOOOOM...

...BEEEEEEN!

Nattinlägg

Shoppingen här i Aixe är super. Vi varvade mellan Conversebutiken och Zara också lite Hermes där emellan. Jessica har så mycket energi, förstår inte hur hon orkar vandra runt så länge i värmen. Jag gav upp efter (bara!) 4 timmar. Jag lyckades köpa två present till mina änglar där hemma och nytt Id puder till mig själv. Dock har jag inga bilder från dagen pga att vi hade så fullt upp med att kika i alla butiker, så vi glömde.
Istället bjuder vi på en bild dirket från sovrummet, osminkade och klara för sängen. Godernatt!

Runt, runt, runt i ring

En liten felkörning och en vända in på flygplatsen senare hamnade vi tillslut på stranden. Liggandes i solstolarna läste jag min nya superbok och bara njöt av allt. Värmen, sanden, snygga människor, klart vatten meeeen KALLT vatten. Fick en rejäl chock när vi skulle bada. 17 grader mätte termometern, herregud, det är ju värre än i Skåne.

Mot eftermiddagen åkte vi till en jätte söt stad. Där vandrade vi runt, tittade i butiker (köpte en liten sak till en söt tjej) och handlade middagen. Sen har pappa och jag stått för matlagningen, som faktiskt blev jätte god även om vi började äta vid halv tio, hehe. Så nu är jag mätt och belåten och ska sova. Det är en dag imorgon också!

Bättre sent än aldrig börjar bli lite uttjatat, men what the heck

Här kommer några bilder från resan till Frankrike.
Mamma och jag inledde med ett besök på malmö polissation för att sedan fortsätta till telenorbutiken. Några kan ju gissa vad det handlade om...
Tog tåget till köpenhamn, men mitt plan blev försenat pga en skrikande kvinna som de inte var säkra på om de kunde låta henne flyga i hennes tillstånd. Så efter 30 minuter kom de fram till att hon inte fick följa med och planet kunde då lyfta.
Väl i Franfurt fick jag ju då bråttom att byta plan, men han med min flight till Marseille. Men så dök ju aldrig mitt bagage upp på det där förbaskade rullbandet, utan den var ju såklart kvar i Frankfurt. Super!

Så jag fick leva i begränsad outfit och ingen necessär den dagen/natten och idag. Rackarns!

INTE kul med flipflops i ösregn. Nä, Tyskland kidnappade bara min väska!

To the beach

Efter en rejäl frukost är det dags för oss att sätta på oss våra badkläder (i mitt fall, väsklös som jag är, får det bli gårdagens outfit) och åka ner till stranden. Jag och Jessica har en bränna att prestera när vi kommer hem, så vi ser verkligen fram emot att få lite färg idag.
Dessutom älskar ju jag att vara på stranden, så jag e superglad!

väsklös, byxlös och allmänt glamorös

Jag har landat. Har anlänt till huset. Dock utan bagage. Eller min väska fastnade i Tyskland, typiskt nog. Så till mina läsare: Bilder kommer upp imorgon, min kamerasladd ligger nämligen i min resväska. Till mamma: Mobilen dog och laddaren ligger även den i resväskan, så det är därför du inte har hört ifrån mig. Men jag lever!

Så ligger jag i min säng och funderar över morgondagens planer. Det ser ut som att vi ska åka till stranden, sedan till några vingårdar. Där imellan ska vi hämta upp min väska. Den efterlängtade väskan!

Hejdå Sverige!

Nu är klockan snart kvart över 7 och det är dags för oss att åka till flygplatsen. Nu åker jag till Provance!
Kommer resa i stort sett hela dagen, så räkna inte med någon uppdatering förens sent ikväll.
Vi hörs i Frankrike!

Se molnen forma sig som prickekorv

Idag är min sista dag här i Borrby. Imorgon bitti åker jag, Julia och mamma till köpenhamn, för att sedan lämna mig på flygplatsen där kl. 12.00.
Jaha, och vart ska jag nu då? Joo jag ska till Aix en Provance i Frankrike.
Där befinner sig pappa, Susanne och Jessica i ett hus med pool och precis vid en helt fantastisk by. Så där ska jag vara nu i mer eller mindre en vecka. Och tur för er finns det internet där, alltså kommer jag kunna blogga därifrån. Men vi får se hur mycket det blir av det, men kanske något inlägg per dag.
Åååh vad jag längtar tills att göra en fet bomben i poolen när jag kommer dit. Jag älskar pooler. Eller att bada över huvud taget. Så där kommer jag hänga en hel del när jag är där nere. Men en fågel viskade i mitt öra att det är grym shopping där också. Ska kolla hur mycket pengar jag har kvar på kortet, det blev ju ganska mycket shopping i USA, hehe.

Men idag så ska jag tvätta, packa och bara njuta av min sista dag här i Skåne. Tyvärr är det molnigt idag, så det ser lite mörkt ut att gå ner till stranden. Istället ska jag vara med mina vänner här och bara ta det lugnt! Hoppas ni får en trevlig dag!

5 Seconds in the spotlight

I tisdags lämnade jag vår fest för att bänka mig framför tvn för att se Allsång på skansen. Och när jag skriver framför tvn, då snackar vi 15 centimeter mellan tvrutan och mina förväntantsfulla ögon. Jag var som en 9åring som ska se på sommarlovsmorgon, ni vet, typ vintergatan, och det hände något skit spännande förra avsnittet så nu bara måste man se vad som händer. Aaa, typ så. Taggad upp till öronen!

Satt som på nålar och bara väntade och väntade och väntade på att Oskar Linnros skulle spela. Så äntligen, kliver snyggingen ut på scen, jag hör (nörd som jag är) efter 0.6 sekunder att han ska spela Ack Sundbyberg och börjar sjunga med. Han nästan lyser på scen, rör sig så snyggt och är bara helt underbar.

Men så plötsligt, när jag har det som bäst och är i min Oskar Linnros trans. Ja, då filmar kameramannen några från publiken. Vem ser jag då, om inte ELIN MOLLY HOFMANN. Och sekunden efter ser man att KRISTINA LOVÈN står bredvid henne. Jag tappade all min fokus på Oskar, nu fanns det ju två ännu snyggare varelser på Skansen. Så jag hoppade upp och ner, skrek och hade mig och gästerna trodde att jag hade skadat mig eller någonting. Haha. Helt klart värt de!

Lalala, Oskar är bäst, Oskar är bäst...

Lalalala, Oskar är snygg, Oskar är snygg...

Lalalala, Oskar är...ELIIN?!

Man va f.. Elin och kristina!! Panik, panik lalala

Kvällsdopp

Haha, jag tyckte det var lite kallt i vattnet

Vi gick ner till stranden för att ta ett kvällsdopp. Temperaturen hade sjunkit rejält sen mitt morgondopp, så vi doppade oss snabbt och sedan sprang vi till poolen och slängde i oss där. Nu har jag tagit en varm dusch och ska spela poker med Henrik och Philip. Godnatt!

Mellan två feta väggar finns det rum för oss

Står i bikini och steker Hallomi. Bästa sommarlunchen!

Med solen i ögonen

Igårkväll åkte vi till Brantevik för att äta middag. Vi hamnade på Branterögen, en av mina favoritrestauranger här nere, och det var lika mysigt där som alltid. Det är så skönt när man kommer dit, för jag känner mig aldrig för uppklädd eller nerklädd där, på Brantrögen kan man se ut lite som man vill.
Vi åt en gudomlig fisksoppa som la sig nästan på tvären, haha blev jätte mätt. Sedan vandrade vi runt i byn och såg på husen och hamnen. Allt är så himla vackert där, det ser ut som att det är taget direkt från en film.

Nu, åker mamma iväg med en champagneflaska under armen och med MINA nya solglasögon till en vän i Mölle. Så nu har jag huset för mig själv över natten. Ja, eller jag och Birdie då alltså. Ska bli skönt de!

Och hunden doftar lavendel

Någon har varit och nosat i rabatten

Ibland vill jag också vandra runt bland lavendeln och rosorna för att svalka mig en allt för varm dag.
Ibland vill jag gräva lite i jorden, inte för att hitta något specifikt där nere, utan bara för att gräva.
Ibland vill jag också va hund. Lite som Birdie, lite som Carro hund.

Slå trätollorna i taket

Igårkväll var det som sagt fest hos oss. Vi slog verkligen "trälollorna" (på Stockholmska: träskorna) i taket. MEd gott sällskap och med lyckad efterrätt så hade vi alla riktigt trevligt.

Vi ungdomar avslutade kvällen med kortspel, en riktigt klassiker här nere och jag fick ett myggbett på läppen. Inte kul, såg ut som jag hade sprutat in botox i ena halvan av läppen. Det såg så illa ut så det blir inga bilder på de här i bloggen. Hehe.
Ikväll ska mamma och jag åka in till Brantevik och äta middag. Orkar inte riktigt bry mig om vad jag har på mig. Det får bli vad det blir!

Det regnar bilder

Goddag! Idag har vi varit i Simrishamn och handlat inför ikväll. Då ska vi nämligen ha fest här hemma. Eller ja, fest och fest. Det började med att vi skulle samlas ett gäng för att planera en vandring som vi ska göra. Men så vart vi lite fler som skulle komma. Så från lite jordnötter och ett glasvin till 6 liter jordgubbar och massa annan mat och massa vin. Haha. Men ska det va så ska det!

Men nu till något helt annat. I och med festen, så kommer jag inte hinna blogga något mer idag. Tänkte därför passa på så där lagom i tid (1 vecka sen) visa bilder från Hotellet jag bodde på i Florida. Det var helt fantastiskt och jag njöt varenda minut. Se och njut!

I'm so glad you have a one-track mind like me

Kombon av två envisa tjejer som har dragkamp och morgonsolen i ryggen. Det är grejer det. Sen vill jag inte prata om vem som vann dragkampen, det är oviktigt. Så. Nu pratar vi om något annat.

Doppa lite mode i kaffet vettja

När man har fin fint folk på besök kan man ju inte låta bli att klicka några fotton. Sittandes med varsin kaffe och med ett leende på läpparna. Här har ni min familj.
Mormor fick sin present från Amerikat och blev jätte jätte glad och den satt som en smäck. Gud, vad kul det är att ge bort saker när man får ett sådant bemötande. Det är inte lätt att hitta snygga kläder till en kvinna som har mer koll på mode en man själv. Att träda in i hennes garderob mina vänner, det är som att besöka Paris, New York och Milano på samma gång. Men jag gjorde mitt bästa och det verkar ju som att tröjan gick hem.

Jag börjar tro att vi kan gå genom eld

Datumen, veckodagarna och tiden är som bortblåst. Allt det där lämnade jag i stan bland skrikande Stockholmare och förvirrade turister som letar desperat efter den bästa realisationen. Jag lämnade en stad med folk som går snabbt och har en känsla för stil och mode.

Här gör man lite som man vill och sen får det bli som de blir. Man äter när man är hungrig och är ute tills det blir kallt. Man kan gå till grannen i pyjamas och skippa kontaktlinser. Bikini är basplagget vare sig man ska till stranden eller bara leka med Birdie i trädgården. Här finns det utrymme för lugn och ro.
Det är här jag har vuxit upp. Bland otydlig skånska och sand mellan tårna. Jag är här för att stanna.

Bloggar från hängmattan

Regnet öste ner igår, blommorna svarade med att gråta rosenblad

Henriks fångst för dagen

You make me wanna say

Det blev en heldag på stranden idag. Varmt som attan och svalkande kallt i vattnet. Dessutom hålls de en stor beach fotball tävling på stranden de närmsta dagarna, vilket gör att de svämmar över av snygga killar på playan. Hehe, jag och mina kusiner satt bänkade större delen av dagen vid fotbollsplanen och glodde. Vi vart tjocka på eyecandy.

Ikväll ska vi grilla på stranden, hela feta gänget. Dock har jag bränt mig så jag lever på aftersun för tillfället. Tjena på dej!

Varför göra allt när man kan göra inget

Bild 1 - Vi firar kusinens 17års dag med halvnakna män och nya datorer, Bild 2 - Ur högtalarna hörs bra musik dagarna lång, Bild 3 - Jag njuter av eftermiddagssolen på nya altanen

Som ni ser. Det är svårt att fylla ut bloggen när mina dagar inte består av mycket. Men det är det här jag älskar, om ni undrar liksom. Har hela feta släkten på en 100 meters radie. Barndomsvännerna längs gatan och stranden där emellan. Jag vill leva, jag vill dö på Österlens smultronställe.

Sweet as sugar

Min söta kusin Henrik hittade 9 övergivna ankungar här nere vid vår strand. Nu har han adopterat dem och tar hand om dem hela tiden. Jätte gulligt. Dessutom e ankungarna så söta att man bara dör. Allt de gör är att äta, sova, bada och sola. Känner igen det där beteendet...

Och sedan somnade den i min hand

Från den ena sidan av pölen till den andra

Att resa i 21 timmar och med lite tidskillnad på det så vart det en hel del för mig i söndags/måndags. Åt frukost tre gånger inom loppet av 13 timmar och när alla snackade om att fotbolls finalen hade varit "igår" så fattade jag ingenting. Den var ju "idag"!
Som ni fattar, jag visste varken in eller ut och var bara jätte trött. Landade på Arlanda vid 07.00 (01.00 amerikans tid), så jag var ju redo att gå och lägga mig då. Men då var det bara att åka hem till pappa. Tvätta, packa om och äta. För att sedan vara redo att åka tillbaka till Arlanda vid 16.00.

Med en förväntansfull hund i famnen klev jag sedan på att flyg till skåne. Hon älskar att flyga, eller att resa överhuvudtaget. För då får hon vara i sin väska och då vet hon att hon ska få följa med.
Så vid 20.00 var jag på plats på mitt landställe. Så skönt. Efter lite presentutdelning däckade jag i soffan och sov sedan bort halva nästa dag. Ungefär det jag behövde ta igen.

Ont om upppdatering framöver

Har sovit 13 timmar pga jetlaggad till taket. Och med brist på internet här nere på landet, så får vi vänta med lite blogguppdateringar. Men jag lever, klarade mig igen 2 dagars flygresande.
Nu väntas 2 underbara veckor på landet. Det här är livet!

Eat to live, live to eat

Det här får bli min sysselsättning de närmsta timmarna. Flygsnacks/tröstmat + amerikanska Elle. Choklad och cookies in my heart! Oj, nu ropar dom ut att det är time for boarding. Vi hörs i New York!

Uppdate: Har ett svenskt par bakom mig som pratar om säkerheten på flygplanet. Är det väldigt illa att jag blir trött av att höra lam lätt och lagom svenska? Jag vill bara höra engelska resten av mitt liv! GAAAAH vill inte åka hem!

Hejdå Florida!

Sitter på Ft Lauderdales flygplats och tänker tillbaka på allt jag har hunnit med här i Florida. Även fast tiden har gått jätte snabbt.
Imorse försov jag mig för första gången här (typiskt nog bara för att jag hade mycket att göra imorse). Så jag fick snabbt åka ner och äta frukost och sedan packa det sista. Sedan var det dags att säga hejdå till alla. Det hade jag draigt ut på så mycket som möjligt. Vissa visste inte ens att jag skulle åka för att jag inte har sagt något.

Berättade hur jag kände för alla och tårarna bara rann om mig och min vänner. Vi skrattade och grät omvartannat och jag ville inte släppa taget. Varken om mina vänner eller Usa. Jag vill stanna här.

Men när jag såg på min klocka att taxin hade väntat i 10 minuter var det dags att gå. De tre super gulliga killarna Abdullah (ja, alla heter samma sak) följde mig ner till lobbyn och såg till så att jag fick med mig allt. Abdullah Fluff ville kidnappa mig och gömma mig i hans rum. Medans Abdullah grandpa tänkte hoppa ner i min väska och följa med. De e bara för söta!
Det sista Abdullah Fluff sa till taxichaffören va "take care off her, okey?". Och sen åkte jag. Nä, nu blir jag ledsen. Måste hitta något att sysselsätta mig med istället. Hej!

Kommer sakna de här grabbarna jätte mycket!

Shop til you drop

Herregud vad jag e trött. Visst jag sov ut imorse och åt största feta frukosten, men jag e fortfarande helt slut. Vi har nämligen varit på ett av Floridas största shopping mall idag, sawgrass. Och det var stort. Asså Nk släng dig i den välkända väggen. Vi var där i 5 timmar och jag stannade inte för att vila en minut. Det fanns så många butiker att kolla i och så lite tid (host, host).

När jag vandrade in i Forever 21 butiken möttes jag av en bekant sång. Kunde inte sätta fingret på vilken det var, men sen hörde jag att de var Animal av Mike Snow. Hur coolt är inte det? Svensk musik inne på forever 21!
Några timmar senare inne på Ralph Lauren butiken spårade jag lite.
En expidit erbjöd mig deras stora shoppingbag att lägga alla kläder jag skulle köpa bara för att bära dem när jag var i butiken. Kände att varningsskylten blinkade lite, men jag blundade och fortsatte. Var också rysligt nära på att köpa lakan och örngott där ifrån och de var först när jag såg att jag var den enda under 45 som kollade på sängklädselavdelningen som jag lyckades skärpte mig och ta mig därifrån.

Men nu sitter jag här på mitt hotellrum. Utmattad och pank. Njöd och redo att åka hem till Sverige. Kommer inte ihåg vad jag har i alla påsar, men lär väll se när jag packar väskan senare ikväll. Snart ska jag ner och äta min sista middag här i Amerika med mina älskade vänner. Hej gråtkalas!

Let me stay her for a day or two

Titta vad som kikade fram i min väska..

Mina teamplayers!

Som ni kan se spelade vi bowling idag. Inledde matchen med en clean strike och avslutade med att komma på delad förstaplats tillsammans med Marta. Ja den tävlingsmänniskan i mig kikade fram lite då och då under spelets gång.

Dessutom hade jag mina sista lektioner idag. Kan låta konstigt i era öron, men jag kommer sakna mina lärare. Det blev en massa kramande och jag fick hålla tillbaka tårarna. Jag vill inte åka hem. Jag vill stanna och fortsätta med allt. Har gråtit redan två gånger idag över att jag snart ska hem, asså jag orkar inte.
Ikväll tror jag är min sista middag med mina vänner. Ska äta tills jag spricker, äta så att jag slipper säga något som påminner mig om att jag ska åka snart.
PUSS!

Miami by night

Idag efter lektionerna drog vi till stranden och hängde där i ett par timmar. Åååh, vad jag kommer sakna det varma vattnet. Det är så lätt för mig att koppla av på en strand. Speciellt när det e så fint väder också.

Men nu springer jag runt som en galen höna mellan hotellrummen. Vi ska nämligen till Miami ikväll och jag har haft lite panik över vad jag ska ha på mig. Utan några större uträkningar kan jag ju komma fram till att jag tog med mig för många fina klänningar, hehe. Kommer inte hinna använda alla.

Men med hjälp av angela, Christina och Aejandra så har vi kommit fram till att jag ska bära min vita spettsklänning. Kom på att jag glömde visa hur den såg ut (bar den på avslutningen), så jag passar på att lägga upp några bilder nu. Notera, att det får bli i all hast.
Puss på er!

i

Naturreservat

Idag åkte vi till Everglade för att se aligatorer vid ett naturreservat. Som typisk Hej-vi-har-inga-exotiska-djur-vårat-mes-land-svensk blir jag över exalterad när jag ser en ödla här, ni kan ju tänka er då hur jag va när jag såg aligatorerna.
Satt som på nålar och spanade bland träden för att se dem sticka fram. Och när man stod där, hängandes över räcket på båten och med bara en meter från aligatorerna och såg in i deras ögon, så kändes den inte så farlig. Men så fort guiden påminde oss om att de består av 70% muskler och är ruskigt snabba på att bita av ens hand, dök jag snabbt ner i sätet igen.

Vi fick även se andra djur som lever här i Florida, som t.ex Fåglar, ormar, skorpinjoner, papegojor, skunkar, paddor m.m.
Men det kändes så häfigt att möta djuren på deras hemmaplan. Istället för ett trött zoo med en massa skrikande barn som petar på dom, så var dessa i sin natur med ett träsk som såg ut att aldrig ta slut.
Det kändes som att de var trygga bland oss. Och de var dem som kom till oss och inte tvärtom. De var nyfikna och posade gärna för kameran.
Ååh, jag älskar djur. Måste göra något sånt här igen.

Fågeln sprang på vattnet och sprang lätt ifrån en aligator

Notera krokodilen i bakgrunden. 5 sekunder efter att bilden togs kastade sig krokodilen över påfågeln.

To the pool

Efter en heldag ute är det dags att skutta ner till poolen. Senare är det Salsa night, hehe, kan bli spännade att se hur det ska gå till. Hare!

4th of July

Igår hade vi vår första "riktiga" sovmorgon. Sååå skönt att bara dra sig hur länge som helst. Jag firade sovmorgonen med en megastor frukost och sedan åkte vi till Miami beach.
Tyvärr regnade det större delen av dagen, vilket va trist. Men vi fick se mycket roliga saker ändå.

På kvällen åkte vi till ett stort mall för att fira 4th of July (USAs nationaldag) och shoppa, hehe. Och det var as coolt när de började skjuta fykverkerier. Svenskarnas fyverkerier framstår som en hemmagjord smällare jämfört med det jag fick se igår kväll. Heeelt galet.

Idag har det regnat hela dagen igen, men jag berättar mer om det senare!

Moon rock Café

Igår åkte vi till Nasa. Sjukt coolt. Vi lämnade hotellet vid 07.00 och kom hem 21.00 så det blev verkligen en heldag där. Med tre timmars bussfärd dit sov jag och åt mina nya favorit kakor. Sen väl där fanns det massor att göra. Man kunde åka en slags attraktion som har 4G krafter och det är precis som när man åker i ett rymdskepp.
Vi fick se rymdskeppet som USA åkte upp med till månen och massor med annat. Så nu vill jag bli austronaut. Så. Punkt. SLut.

Sen kollade vi på spansk skräckfilm hela kvällen lång. Haha, det var nog första gången jag somnade till en skräckfilm, men jag fattade ju inte va de sa så då blev den inte läskig.

Hur man överlever en 6 timmars bussresa

I'm in miami bitch!

Idag åkte vi till Miami för att gå på ett museum. Åkandes i en gul skolbuss och pumpade låten "OMG" från högtalarna. Galet värt!
Otroligt nog så klarade jag mig utan att trilla igår på rullskridskorna. Men svårt var det. Två av tjejerna här tävlar i rullskridskor, kul att åka med dom liksom, hehe.

Ikväll ska vi äta på resturangen och sen bara ta det lugnt. Oj, vilket tråkigt inlägg det här blev då. Kunde inte klämma ur mig er än så här. Jaja. Orkar inte vara intressant hela tiden.

Påväg hem brann det en bil mitt på vägen

Under the palm trees

Jag älskar att lära mig nya saker här. Uppleva nya kulturer, vanor och träffa nya människor.
Idag under lektionen skulle vi lyssna på engelska låtar och skriva ner dom, ganska kul faktiskt. Vi gjorde "watcha say" och "Hey soul sister".
Efter lektionerna och min grymt goda sushi som jag åt till lunch åkte vi tillbaka till hotellet. Där har vi varit hela eftermiddagen, legat och solat vid poolen och bara snackat. Riktigt skönt.

Ikväll ska vi åka rullskridskor, oskönt. Jag fruktar att sätta på mig rullskridskorna och göra bort mig totalt. Vi får se hur det går.
Juste, glömde berätta att vi såg Eclipse på bio igår. I LOVE IT. Bra då fick jag det sagt. Goddag!

Tjena ojämn bränna!

You think you're cooler than me

idag var första gången jag fick se regn här i Florida. Och det var inte lite heller. Vaknade av ett dunder från en blixt och såg att det spöregnade ute. Öppnade balkongen, kände att det var 25 grader ute. Somnade om.

Sen när vi skulle åka till skolan, ja då var det sol igen och värmen var på som vanligt. Gillare hur snabbt det kan ändras.
I skolan pratade vi idag om vad man vill ha hos sin partner och vi fick göra en "top 10" lista på de viktigaste sakerna. Gillar att killarna hade "Wild" som nr 10. Gillare!
Efter lektionerna och lunchen åkte vi till stranden och chillade där. Träffade en kille som trodde jag var 22, kul det ju. Det finns alltid något att fira med tårta!

Ikväll har jag "bjudit ut" en av Angelicas kompis till middag nere här i restuarangen. Vi har skämtat om att jag ska dyka upp med rosor, choklad och champagne till henne. Vi får se hur jag ska ordna detta...